מעוניין בהצעת מחיר ?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    אני רוצה לקנות לקנות קישורים איכותיים בתחום:

    סוגי לינקים המשפיעים על קידום אורגני באתרים

    קישורים בתוך האתר מפנים את הגולש לדף נוסף בתוך או מחוץ לאתר. לכאורה זה נשמע לא הגיוני שבעל את ירצה מיוזמתו שגולשים ינטשו את הדף שהם נמצאים ויעברו לדף חיצוני אבל בעלי אתרים עדיין מוסיפים קישורים מכיוון שסוגים מסוימים של קישורים חשובים עבור אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO). קישורים באתר ומחוצה לו חשובים לקידום אתרים.

     

    במאמר הזה נעבור על סוגי הקישורים ומהם הקישורים החשובים לקידום אתרים. מנועי החיפוש למעשה מסתכלים על קישורים באתרי אינטרנט כדי לקבל החלטה אילו אתרים רלוונטיים לתוצאות החיפוש. זהו רק אחד מהגורמים הרבים שמנועי החיפוש לוקחים בחשבון כשהם מדרגים אתר או דף מתוך האתר. קישורים מעבירים כוח קידומי מאתר אחד לשני והם נמדדים בכמה גורמים: אמינות, רלוונטיות לנושא, סמכותיות של דומיין והעמוד ועוד רבים.

     

    מה זה לינק באתר ואיזה 2 סוגי לינקים קיימים?

     

    קישור הוא היחס בין שני דפים בתוך האינטרנט וזה בעצם מה שמחבר את דפי האינטרנט בין אחד לשני. דרך פשוטה מאוד להבין את זה היא להבין שכל דבר באתר אינטרנט שהוא לחיץ ומוביל אותך לכתובת URL נוספת הוא בעצם קישור. קישור יכול להגיע מתוך טקסט, תמונה, כתובת URL ברורה ואפילו מתוך סרטונים. באתר אינטרנט אתם תוכלו לפגוש 2 סוגי לינקים מרכזיים – לינק פנימי ולינק חיצוני.

     

    • לינק פנימי – קישורים פנימיים הם קישורים שאתם רואים בדף אינטרנט ומנווטים אתכם לדף נוסף באינטרנט של אותו הדומיין. קישורים אלו מאפשרים לגולשים באתר להישאר בדף זמן רב יותר ובאופן כללי להישאר יותר זמן באתר מכיוון שהם מפנים לדף נוסף בתוכו. כתוצאה משימוש בלינקים פנימיים, סמכות האתר שלכם גודלת משמעותית, הגולשים נשארים זמן רב יותר והדירוג שלכם עולה.

     

    • לינק חיצוני – קישורים חיצוניים הם קישורים שמפנים אתכם לדומיין אחר בזמן גלישה באתר מסוים. סוג זה של קישור משמש בדרך כלל כדי להפנות למקור אחר באינטרנט שקשור לנושא שבתוכן אך לא נמצא על אותו דומיין. קישורים חיצוניים מאוד אפקטיביים מאוד לקידום אתרים ויש להם ערך גבוה בהרבה מקישורים פנימיים.

     

    מה זה Backlinks?

     

    באקלינקס הם בעצם קישורים באתרים אחרים שמפנים ישירות אל האתר שלנו. קישורים אלה משמעותיים ל-SEO מכיוון שהם בעצם מגיעים מאתרים אחרים שמצביעים על האתר שלנו כמקור אמין ומעלים לו את דירוג הסמכות וגם את הדירוגים במנוע החיפוש. ככל שהאתר מקבל יותר Backlinks, כך מנועי החיפוש רואים אותו כיותר רלוונטי עבור מילות ביטוי מסוימות.

     

    מה זה לינק טבעי?

     

    לינק טבעי (Natural Link) הוא קישור שאתם מקבלים מבעלי אתרים אחרים מבלי שביקשתם מהם או שילמתם להם עבור הלינק. במילים אחרות, זה אומר שהדף המקושר שלכם באתר הוא מאוד כולל תוכן מעולה ומאוד רלוונטי עד שאתרים אחרים קישרו את האתר שלהם אליו מבלי שתבקשו. בעלי אתרים מפנים אל האתר שלכם מהאתר שלהם מכיוון שלדעתם הדף שלכם מכיל תוכן ששווה לשתף. זהו אחד מסוגי הלינקים שהכי קשה להשיג והוא נחשב למאוד יוקרתי.

     

    מה זה לינק אאוטריץ'?

     

    לינק אאוטריץ' (Outreach Link) זה לינק שמשיגים באופן ידני ומשיגים אותם באמצעות מאמצים שאתם מבצעים. אתם צריכים להשקיע זמן, אנרגיה ולעיתים גם תקציב כדי ליצור קשר עם בעלי אתרים אחרים ולבקש או לרכוש מהם את האפשרות לקשר את האתר שלהם לאתר שלכם. הטכניקה הזאת לבניית קישורים נפוצה מאוד ומשמשת המון בעלי עסקים עם אתרים קטנים-בינוניים. חשוב לזכור שהאתר המקשר לאתר שלכם צריך להיות רלוונטי ולדבר על אותו נושא של האתר שלכם כדי שהקישור יהיה רלוונטי גם הוא ויעביר ערך וסמכות לאתר המקושר.

     

    איזה השפעה יש לסוגי הקישורים שעליהם דיברנו?

     

    לגבי השפעת הקישורים שניתן להכניס לאתרים או לאתר שלנו – ראשית, לקישורים פנימיים בתוך האתר שלנו יש את ההשפעה הכי מינורית מכיוון שבקישור פנימי אנחנו מצביעים על דף שרלוונטי למילת מפתח מסוימת והגיונית הפניה ("המלצה") שלנו על עצמנו פחותה משמעותית מהמלצה של מישהו אחר על האתר שלנו. שנית, לרוב הקישורים החיצוניים יש ערך גבוה אבל כמובן שלחלק יש ערך גבוה יותר ונמוך יותר. ככל השקישור שתקבלו יהיה יותר טבעי וללא התערבות שלכם, כך הוא יהיה משמעותי יותר. בנוסף, חשוב לנסות לקבל קישורים מאתרים סמכותיים מאוד (אתרי חדשות גדולים, וויקפדיה, אתרי מוסדות לימודים וכו') וגם מאתרים רלוונטיים שמוציאים קישור עבורכם אבל לא עבור המתחרים שלכם.

     

    באיזה אנקור טקסט מומלץ להשתמש כשמוציאים קישורים?

     

    נושא שחשוב לא פחות מאופי הקישורים שאתם מוציאים הוא טקסט העוגן (Anchor) שממנו אתם מקבלים את הקישור לאתר שלכם. לקבל קישורים בלי אסטרטגיה מתאימה עלול לגרום למערך הקישורים שאתם מקבלים להיראות ספאמי ולפגוע בקידום האורגני ובדירוג שלכם. נסו לשלב את הקישורים שלכם  באופן טבעי עד כמה שאפשר בתוך הטקסט. בחברת פיאלקוב דיגיטל שמים דגש על שימוש באנקורים בצורה טבעית.

     

    לסיכום

     

    תוכן איכותי הוא מה שגורם לאתרים אחרים להוציא קישור לאתר שלכם. עליכם לבנות בצורה נכונה את אסטרטגיית השגת הקישורים לאתר שלכם מכיוון שמדובר בחלק קריטי בקידום האורגני של האתר ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפגוע בקידום האתר עם קישורים חיצוניים לא איכותיים. המטרה עיקרית שלנו כבעלי אתרים היא לספק לגולשים את חווית הקריאה האולטימטיבית וככה הרובוט של גוגל קובע את הדירוג שכל אתר מקבל ולכן אסטרטגיית קישורים (פנימיים וחיצוניים) של אתר אינטרנט היא קריטית למיקום שהדפים שלו יקבלו בגוגל.

     

    על הכותב

     

    אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של חברת איזיקלאוד – אחסון אתרים, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

     

    מאמרים נוספים

    קידום אתרים מקצועי קידום אתרים מקצועי
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support