מעוניין בהצעת מחיר ?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    אני רוצה לקנות לקנות קישורים איכותיים בתחום:

    להתחיל תאגיד משלכם

    בישראל, נהלי פתיחת חברה מאוגדים בדיני החברות שהם דיני תאגידים. התהליך מורכב מכמה שלבים והוא דורש תכנון קפדני מאוד בין אם ברמה הלוגיסטית והן אם ברמה הרעיונית. מקימי החברה נדרשים לבצע כמה צעדים טכניים שיש צורך בהם לצורך רישום החברה וכן להכין מסמכים ראשוניים שיסדירו הן את המבנה המשפטי, המבנה הפיננסי והיחסים בין בעלי המניות ובין נושאי המשרות אשר מועסקים על ידי החברה. חשוב לדעת כי כל הוראות החוק הרלוונטיות מצויות בחוק החברות תשנ"ט 1999. אם אתם מעוניינים להקים חברה, חשוב מאוד שתלמדו היטב על כל מה שצריך לעשות טרם מקימים חברה וכן, לגבי כל השלבים הנדרשים לצורך פתיחת חברה וזאת בכדי שהתהליך יתבצע בצורה הטובה ביותר.

    חברה בע"מ – החוק שצריך להכיר

    על פי חוק החברות, חברה בע"מ היא סוג של התארגנות עסקית שמטרתה היא להפיק רווחים או לנהל עסקים. היא מוגדרת כישות משפטית עצמאית אשר מופרדת מבעלי המניות שלה שהם בעלי החברה. בניגוד לפורמטים עסקיים אחרים, חברה בע"מ למעשה מקנה למייסדים שלה אחראיות מוגבלת וזאת בכדי לעודד יזמים להקים פרויקטים כלכליים אשר תורמים לצמיחה של המשק. הגבלת האחראיות המדוברת תמנע מבעלי המניות הפסדים כלכליים אישיים במידה והחברה תקלע למשבר אשר יוביל לפשיטת רגל. חשוב מאוד לדעת שחברה בע"מ כמו עסקים מסוגים אחרים, תידרש בהתאם לדרישות של רשויות המס ולהגיש דוחות רלוונטיים שונים לרבות דוח שנתי מס הכנסה ועוד.

    מה כולל תהליך הקמת חברה?

    בשלב הראשון של הקמת החברה יש לבצע פעולות שונות כגון: לבחור את השם של החברה, להגדיר את מקום המושב של החברה, למנות דירקטוריונים, להכין הסכם מייסדים, לנסח את התקנון של החברה ועוד. חשוב מאוד לדעת שכיום בישראל יש לא מעט חברות ועל כן, יש למלא במסמכים הרלוונטיים את שם החברה ו3 חלופות לשם המוצע. מומלץ ראשית כל לבדוק בקשר לשם המבוקש של החברה האם קיים שם נוסף כזה ובמידה וכן להחליף אותו. בכדי לרשום את החברה יש להגיש טופס בקשה לרישום החברה ולצרף אליו את תקנון החברה ואת טופס הצהרת בעלי המניות. כמו כן, יש להגיש מסמכים לרישום החברה ולשלם אגרת רישום חד פעמית. בסיום התהליך החברה תקבל מספר ח.פ. מעבר לכך יש לפתוח תיקים במוסדות המדינה לרבות רישום החברה בביטוח לאומי, מס הכנסה ורשויות מע"מ.

    קרדיט – Canva

    לפתוח חברה משלכם

    מבחינת החוק ורשויות המס, קיימות כיום שלושה התאגדויות עיקריים לצורך עסקים והן: עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. לא פעם ההבדלים בין פתיחת חברה לבין פתיחת עוסק פטור או מורשה אינם מספיק ברורים ומקימי עסק חדש אינם בטוחים כיצד כדאי להם לסווג את העסק שלהם. ההבדלים המדוברים מתחלקים למעשה לשני רבדים שונים כאשר הראשון שבהם בוחן את סוג ההתאגדות בהיבט של אספקטים של עלויות תפעול ומיסוי ואילו השני עוסק בסוגי ההתאגדות מהאספקט המשפטי שלהם. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות ההבדלים השונים בין חברה בע"מ לבין עוסק פטור לעוסק מורשה.

    עוסק מורשה אל מול חברה בע"מ – כל ההבדלים

    פתיחת עסק מסוג עוסק מורשה מהווה למעשה עסק אשר תקרת ההכנסה השנתית שלו צפויה להיות גבוהה יותר מסכום כלשהו נכון לשנת המס שבה נפתח העסק. מכיוון שהסכום עלול להשתנות משנת מס אחת לאחרת, חשוב מאוד לבדוק מול רשויות המס מהי התקרה. עוסק מורשה יקבל את מספק התיק שלו בזמן פתיחת העסק במשרדי המע"מ, כאשר במרבית המקרים מספר תעודת הזהות של בעל העסק ישמש גם כמספר העוסק המורשה וגם כמספר התיק במס הכנסה. עוסק מורשה גובה מע"מ מהלקוחות שלו ואת המע"מ הזה הוא רשאי לקזז מול המע"מ המשולם על ידו לספקים. הוא רשאי להוציא חשבוניות מס והוא מחויב בדיווח תקופתי אחת לחודש או חודשיים בהתאם לנדרש וכן בדיווח שנצי למס הכנסה. המיסוי המוטל עליו יהיה מחושב הכנסה אישית ואם יהיו הפסדים לעסק הוא יידרש לשלם אותם מכיסו הפרטי. חברה בע"מ לעומת זאת מהווה ישות משפטית עצמאית אשר נפרדת מבעליה והתאגדה במטרה לבצע פעולות שונות שרווח בצידן. בעלי החברה נחשבים לבעלי המניות והאחראיות המשפטית של החברה לא חלה על בעלי המניות.

    להימנע מהמע"מ

    עוסקים פטורים למעשה פטורים מחוק המע"מ כאשר כל שאר אחראיות המיסוי חלות על עוסק פטור והן זהות לשאר סוגי ההתאגדות האחרים, גם אם הנפח שלהן נמוך בצורה ניכרת. עוסק פטור יהיה עסק אשר תקרת ההכנסות שלו, תהיה נמוכה מתקרת ההכנסה השנתית אשר נקבעה נכון לשנת המס המדוברת העוסק הפטור לא יחייב את הלקוחות שלו בתשלום מע"מ על עסקאות שהם מבצעים וכן לא ישלם מע"מ על עסקאות שהוא מבצע. כמובן שהוא יפיק חשבוניות ללקוחות שלו ויידרש להגיש דוח שנתי למס הכנסה כנדרש. עוסק פטור יכול לבחור בתוכנת הנהלת חשבונות איכותית שתסייע לו בהפקת חשבוניות, הפקת דוחות רלוונטיים ועוד.

    קרדיט – Canva

    לפתוח את החברה

    פעילות עסקית ניתן לקיים על ידי פתיחת חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור. אם שוקלים את היתרונות אשר טמונים בכל סוג פעילות, חשוב לזכור כי התאגדות כחברה בע"מ, משפיעה בצורה ישירה על התדמית של העסק בעיני לקוחות פוטנציאלים ומעבר לכך יש לה יתרונות רבים. אם אתם תוהים מהי חברה בע"מ, האם מתאים לכם לפתוח חברה מעין זאת, כיצד עושים זאת, מהם היתרונות בהקמת חברה מעין זאת ועוד, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

    מה צריך לדעת על תאגידים

    חברה בע"מ היא למעשה התאגדות של כמה אנשים יחד או אדם אחד לצורך פעילות עסקית למטרות רווח בדרך כלל. חברה בע"מ תהיה מנוהלת על ידי מניות והמחזיקים במניות הללו נקראים בעלי המניות של החברה. לפי חוק החברות התשנ"ט 1999, כל אדם לרבות תאגיד יכול להקים חברה כל עוד המטרות שלה לא נוגדות את החוק, אינן בלתי מוסריות ואינן נוגדות את תקנת הציבור. לא מעט אנשים מתלבטים לגבי הקמת עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ ובכן, לרוב ההתלבטות תהיה רלוונטית יותר לאדם שיש לא אפשרות לפתוח עוסק מורשה בהתאם לתקרת ההכנסות שלו. חשוב לדעת כי ישנם לא מעט יתרונות לפתיחת חברה בע"מ על פני עוסק מורשה. ראשית כל, עצמאי אשר פועל כעוסק מורשה חייב לפי החוק לשלם ביטוח לאומי וכן דמי בריאות בגין כל ההכנסות שלו. לעומת זאת, אם הוא עובד תחת חברה בע"מ, רק המשכורת שהוא מושך תהיה חייבת בביטוח לאומי ואילו משיכת יתרת רווחי החברה כדיבידנד, תהיה פטורה מכך.

    לפתוח את התיק במע"מ

    מעבר לכך, פתיחת תיק במע"מ של חברה בע"מ על פני עוסק מורשה היא בעלת יתרונות נוספים כגון: חברה בע"מ תשלם פחות מס הכנסה שכן, בעוד שעוסק מורשה הפועל כעצמאי ישלם מס הכנסה לפי מדרגות המס הקבועות בהתאם לגובה ההכנסות שלו, כאשר שיעור המס השולי המרבי יהיו עבורו 50 אחוזים, הרי שנטל המס על הרווחים של חברה בע"מ יהיו 25 אחוזים בלבד. כמו כן, עוד יתרון של חברה בע"מ יהיו שבעל המניות בחברה יהיה מוגן מבחינה משפטית מלבד מצבים קיצוניים. כלומר, בעוד שבמצב שבו עצמאי שצובר חובות יהיה חייב לשלם אותם באופן אישי, הרי שלחברה בע"מ יש אישיות נפרדת משל עצמה ועל כן אם היא צוברת חובות, הם לא יוטלו על בעל המניות שכן החברה בע"מ מופרדת כלכלית מבעלי המניות שלה.

    בכדי להחליט האם להקים עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ, חשוב מאוד לבחור בשירותיו של רואה חשבון מקצועי, מנוסה, מוסמך ובעל המלצות שיסייע לכם הן בהחלטה זאת, הן בתהליך פתיחת העסק או החברה והן בניהולם ובייצוגם מול רשויות המס.

    למידע נוסף בקרו באתר: https://ypay.co.il/

    מאמרים נוספים

    קידום אתרים מקצועי קידום אתרים מקצועי
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support